Vedomecká cesta – vztahy, zeď, společnost, vítání jara a šťávy života
Mění se v současné době význam vědomectví jako původního slovanského duchovna? Vzhledem k dění na Ukrajině?
Mění se význam tak, že narůstá. V souvislosti s děním na východě je to s původním duchovnem podobně, jako v tom zednickém vtipu s cementem: „Spadla zeď a voda a písek řekli na cement. A cement na to: Co já? Však já jsem tam vůbec nebyl“. Jasně, že zeď spadla, když v betonu chyběl cement. A s vědomectvím je to podobně. Bylo tam - v dění na východ od nás, tolik nevědomého, nenávistného a nerovnovážného jednání, které se projevovalo i násilím a také prolévanou krví, že to, co se děje, je zákonitým následkem stavů a jevů, které tam byly, které se tam děly . Když na domě spadla zeď, tak to neznamená, že by cement byl špatný, ale že ho tam bylo málo, že tam chyběl. Když se Slované mezi sebou perou, tak to neznamená, že by vědomectví jako naše přirozené duchovno nebylo dobré, ale že tam chybělo. V souboji jednostranných zpráv mocenských ideologií - nemělo na to vliv. Naším úkolem je pochopit, proč se tak stalo. Ve vědomectví ne jednostranným pohledem, ale kruhovým, celostním způsobem si vysvětlujeme skutečné příčiny. Po pochopení příčin můžeme přikročit ke vědomé změně stavů, které způsobily nerovnováhu. Jen vědomá řešení, vědomé zásahy přinášejí trvalejší a rovnovážné nápravy. Tak to můžeme dělat ve velkém – v dění pozemských kultur například i v malém – ve vztazích osobních. Ve vědomectví se učíme vylaďovat v malém a když to zvládáme, rozšiřujeme vylaďování na širší okruhy.

Na Slovensku, na Moravě a v Čechách začíná třetí vlna či třetí díly Vědomecké cesty. Mnozí se už těší na vztahy v oboru 4 živlů. Již v minulých dílech jsi mnohé vyjevil, někteří s tím už pracují, ale teď to má být být naplno, s použitím mnoha názorných příkladů, kterou účastníci nadhazují.
Ano, někteří se hlásí až nyní, na třetí část a ptají se, jestli je to možné – bez účasti na předchozích dílech. Možné to je, ale budou muset řádně „zařezávat“, aby to celé pochopili. Vyjdeme jim vstříc stručným a heslovitým opakováním – které by měli zvládat pokročilejší učedníci a řekněme si, že budeme používat spíše vysokoškolské postupy, než postupy základní školy – máme nějaké spisy, poznámky, a hlavně srozumitelný jazyk bez latinismů – ve slovanském kořenosloví – který ale také je třeba chápat v jeho vědomeckých významech. Ve třetí části budou tedy vztahy – rodinné, milostné, ale také vztahy v přátelské a vztahy společenské. Vztahy v širších pracovních jednotkách.
Ale za týden – v Čechách – bude poslední druhý díl.
Ano, takže to je příležitost i pro Moraváky a Slováky, kteří nestihli dvojku, tam jít – neboť česká dvojka je poslední možnost – ten živlový základ, živový „slovník“ si osvojit a umět se v něm hýbat. Jsme tam – v Praze – v zařízení na začátku přírodní rezervace, takže to je pěkné prostředí, vhodné pro vědomectví. Máme tam i ohniště dohodnuté, ale krása. A je tam i potůček, který potřebujeme k…
Na obrad Svätia jari?
Přesně tak. Někteří chodí na tentýž díl dvakrát, protože na Slovensku, na Moravě a v Čechách to nikdy není totéž, i když přebereme tentýž základ. Nástavba tvoří výraznou část a ta je pohyblivá. Například teď – v době vítání jara – máme na české dvojce jarní obřad – a v této souvislosti otevřeme iv duševědě v části šťávy života, což je vlastně činnost hormonální soustavy, která je důležitá pro duševně duchovní stav. „Otevřeme“ duševní „šťávu“, kterou člověk označuje jako „jarko“. Jedná se o šťávu mládí, nekryje se to zcela s hormony známými v biologii, protože tato šťáva se skládá z více látek. Jde ovšem především o duševní stav, kterým ovlivňujeme i tělesný. Šťáva „jarko“ souvisí s „jaškem“ (představivosti), který jako jednolátkový je její součástí, a způsobuje, že duchem zůstáváme mladý, že s věkem nezkameneme, neztuhneme, ale jsme schopni činorodé nadosobní chápavosti i tvořivosti a to iv duchu, nejen v těle. Tělesný stav přirozeně souvisí s duševním as tím v podstatě také tělesná pružnost a hojení. A tedy celkové udržování se v jarém stavu, i ve zralém věku a ve zralém stavu ducha, lze udržovat s pomocí vědomého pěstování tohoto jevu, který při zodpovědném přístupu přináší dobré výsledky. Na to máme také cvičení v divotancích a práci se živly, které souvisí se šťávami živy. Na slovenské a moravské 3-ce pak máme také jarní, ale už i májovo-turičný obřad.
A jaké obřady budou na 4-té části?
Všechny čtvrté části budou zaměřeny v obřadovém oboru na Letný Slunovrat. Samotný obřad Letního Slunovratu pak bude vyvrcholením, jakoby další částí, na které budou pokročilejší obřady připravovat a ostatní se k nim přidají. l Letní slunovrat je podobně, jako byla právě Gazdovská obroda, jakoby mimo učební díly a navíc – na rozdíl od Gazdovské obrody – i mimo některé zabezpečovací služby. Víceméně - ve čtvrté části dokončíme společenské zákonitosti osobních vztahů - trojky - rozšíříme je na pracovní jednotky a začneme i rozložením zemských sil a živly Země, která má své zákonitosti a póly a ty nelze zrušit, ale lze s nimi slaďovat Náš svět. A poté, co si odosobněně představíme v živlech zákonitosti a možné nastavování vztahů osobních, což je duševěda, tedy psychologie, přejdeme do širších souvislostí, do oblasti, která již zahrnuje i vnější filozofii a společenskou vědu. Mnozí budou překvapeni, protože objevíme nové rozměry světa a nové možnosti, které umožní záchranu našeho světa a jeho vylepšení.
To je tedy jaderná žíla dalšího postupu?
V náznaku ano, ale pokračujeme iv užitých směrech, jako obřadová schopnost i přírodní léčitelství, dýchání – zpěv, dovednost hry na tepových nástrojích, koncovce a dalších souladných hudebně-duševních postupech, jakož iv divotancích a rajanech, ve vědomeckém kreslení, kde se rozebereme význam a nácvik čáry. V síle slova se neohraničíme kořenoslovím, tedy etymologií, ale v souvislosti se vztahy a širšími vztahy se budeme zabývat citovým nábojem při mluvení a chybami v dorozumívání. Které pokud poznáme, budeme si více a lépe rozumět. Porozumění je cesta k úctě a úcta je základem skutečného, živého a vědomého ducha.

Soustředění Vědomecké cesty:
2.část:
25.-27.3. – ČECHY – Praha – Ekocentrum Toulcův dvůr Plagát
Ekocentrum Toulcův dvůr – Praha 10 – Hostivař
3. část:
8. – 10.4. – MORAVA – Rusava, Hostýnské vrchy
22. – 24.4. – SLOVENSKO – Jelenec
6. – 8.5. – ČECHY
4. část:
20. – 22. 5. – MORAVA – Vlčková-Rusava , Hostýnské vrchy
27. – 29.5. – SLOVENSKO – Jelenec
10. – 12.6. – ČECHY
Letní Slunovrat: 24.-26. 6.
letní soustředění:
10. - 17.7. - Vědoměcká cesta - tábor - Na Mezi, u Kokavy nad Rimavicou, ČR
Změny možné
Více zpráv k Vědomecké cestě ZDE
Chcete-li podpořit naši redakční činnost , můžete přispět jednorázovým darem, trvalým příkazem, nebo poukázáním 2% z daně z příjmu – tuto: CHCI PODPOŘIT
Vědoměcká cesta - vztahy, zeď, společnost, vítání jara a šťávy života - Rodná Cesta
0 Komentáře